PAHANG PART 2

Assalamualaikum.

Hah sekejap gila aku sambung hahaha malas nak procrastinate nanti tak lena tidur aku. Hahahah puih. Beriye. Ok lepas aku bangun je tidur dah petang lah kan. Hah lupa nak cakap kitorang sampai Kuantan pukul 12 lebih. So check in dalam pukul 2. Lepas Asar decide lah nak keluar jenjalan. Kitorang nak pergi Teluk Chempedak. Nak pergi sana senang je signboard banyak nak ke sane and rupanya keluar hotel je belok kiri terusssss je dah sampai! Laaa dekat je dari hotel hahahah. Adik aku selalu cerita yg dia selalu pergi Teluk Chempedak, banyak kedai makan lah ape lah. At last dapat jugak aku jejak kaki kat sini. Memang meriah. Petang pulak tu, bestlah layan perasaan kat situ hahahah. Ade kfc, mcd, starbucks. Hutan bandar bistro pun ade weh. Ramai gila orang. Then kitorang ape lagi amik gambarlah banyak banyak.


Gittew acah acah retis kau main main pasir hahahah ok then jalan jalan lah kat situ lepastu makan. Aku makan mee hoon tomyam. Sedaplah jugak hehehe. Lepastu beli magnet fridge hehehe. Then dah nak maghrib, kitorang pun balik hotel. Dah tu je aku pergi mase day 1 hahahah. Serious tak tahu nak pergi mane. Balik hotel tengok tv lepastu tidur....

Second day is deepavali day hahahah breakfast kat hotel dulu before gerak tapi sebenarnya tak tahu pun nak pergi mane hahahahaha serious tak tahu nak pergi mane. Jap mase breakfast kitorang try semua makanan hahahah banyak gila weh. Ade bubur nasi goreng roti bakar koko krunch telur disaluti sayur kuih dia hah banyak gila sampai bentak hahahah sedap pun sedap. Orang hotel tu tengok je kitorang kahkahkah. 

Lepas breakfast geraklah kitorang tanpa hala tuju. Adik aku cakap kawan dia suruh pergi pantai batu hitam, lepastu tiba tiba ternampak signboard pantai cherating hahahah ape lagi pergi jelah kan hahaha ceh seronok kau nak legam kan muka kahkahkah dah lame tak pergi pantai weh! Antara pantai batu hitam and cherating, cherating lagi jauh. Tu pun sesat jugak sebab tak jumpa signboard dia. Tibe tibe banyak jumpa signboard ke terengganu. Hok aloh apekah? So tanya orang lah. So sampailah kitorang kat Pantai Cherating. Jalan before nak ke Cherating banyak gila resort homestay semua. Setengah jam jugak nak ke sane. 

Mungkin mase aku datang pagi dalam pukul 10 lebih jadi tak ramai orang, memang boleh kira je berapa orang and btw dalam tu pun banyak homestay chalet semua. Sunyi je tapi panassssssssss! Ya tuhan mmg legam aku hahahah takpe yg penting dapat amik gambar. Lol. Ape yg aku boleh cakap kat sini, bagi aku indah khabar dari rupa lah. Tapi tak tahulah petang cemane. Biase je cherating ni. Huhu then beli kopok lekor kat situ, makan jap dalam kereta, beli magnet fridge again hahahah wajib! Makan aiskrim then gerak. Eh gambar lompat jap 



Ok itulah cherating ye. Part amik gambar aku suka hehehe lepastu balik then decide nak singgah Pantai Batu Hitam pulak. Hahaha pantai je kan kau. Padahal aku tak suka sangat pantai pantai ni. Tapi bolehlah amik amik gambar sekali sekala datang sini. So singgah Pantai Batu Hitam, sebab ape nama dia batu hitam? Sebab banyak batu hitam! Ala lupa nak masukkan gambar kat sana. Hahaha nanti da upload aku letak. Hehehe. Bagi aku lagi ok sikit kat sini dari cherating. Hehehe tapi banyak anak ketam. Omel omel. Lepastu terus balik hotel and tidur again hehehe.

Lepas Asar keluar lagi, adik aku ajak pergi Berjaya Megamall, tapi tak jumpa hahahah so pergi Kuantan Parade je jenjalan. Adelah beli sikit sikit. Lepas tu keluar cari makan, adik aku ajak makan kat Satay Zul. Kot. Tak silap aku lah. Tapi aku tak makan satay sangat. Tapi nasib baik ade nasi lemak hehehe oklah tuuu. Kedai dia belakang ECM je rupanya. Lepastu dah maghrib dah. Balik hotel terus. Esok dah nak balik. Last day tidur sini.

Esoknya bangun terus pergi breakfast macam biasa, tapi hari last tu awal sikit makan, sebab nak balik jb kan. Makan macam biase lah amik semua hahahah tapi hari tu special ade nasi kerabu hehehe. So after makan pergi polisas amik barang adik aku. Singgah jap bilik dia tapi adoi macam kapal karam. So kitorang kemaskan balik. Hesh nama pun adik kan. Hahaha lepas kemas kemas salam, terus gerak balik jb! 

Tapi balik mak aku nak ikut segamat tapi tapi kitorang tak tahu nak ikut arah mane hahahaha lepastu aku bukak google maps sekali tibe tibe boleh hahahhaha woi aku dah balik baru aku tau nak guna maps ni maca mne hahhahahahahhah sengal! Sorry lah aku kan dah lame tak travel T___T takpe lepas ni dah tau. So sampai segamat singgah rumah makcik aku, sempat tidur hehehe. Lepas Asar gerak balik JB. At last sampai jugak JB. Yeah tempatku. Heee. Ape pun nak cakap hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lagi baik negeri sendiri. Kan? Tapi best pengalaman survive kat tempat orang tak pakai maps. Lol. Barulah adventure kan Hahaha. Lepasni nak pergi Pahang, aku nak pergi Cameron pulak hahahahah beriye ah kau sha. Entah bile. Banyak tempat lagi tak explore sebenarnya hehehe. Takpe next time eh? Ok byeeeee semua. Habis cerita. Salam.