PAHANG PART 1

Assalamualaikum, hello gais!

Ok sebenarnya ini yang haritu asyik nak cerita tu hahaha gambar tak banyak pun nak post tapi saje nak tunjuk bolehlah ade bukti hahahah. Tajuk pun Pahang kan hahaha mesti orang ingat aku nak gaduh sbb semalam Pahang menang, tapi hatiku tetap JDT! Selamanyaaaaa Johor hehe. Sudah sudahlah provoke JDT kat twitter tu. Nampaklah true colour semua. Hahaha ok dah lantaklah janji result uitm dah nak keluar. Duhh kecut perut weh! Lagi 10 hari doh! Harap harap ape yg aku harap tercapai. Aminnnn. Lari topik hahahah

Ok ok sebenarnya sejak ayah aku meninggal lima tahun lalu, family aku dah jarang pergi holiday. Istilah holiday aku hanyalah duduk rumah, jalan jalan kat jb, hangout, shopping. Tu jelah. Paling jauh pun segamat. Hahahah holiday otaklu kat segamat!

Kenapa Pahang ek? Sebab adik aku study kat Polisas, Kuantan. Sem depan dia praktikal so barang barang dia semua kena bawak balik lah. Kalau tak dia simpan kat stor then lepas final balik naik bas hahahah sian. Ceh aku pun macam tu jugak. Tapi mak aku rajinlah nak hantar amik barang aku. Sebab dekat je. Kalau adik aku kesian jauh. Kadang kadang mintak tolong sepupu aku amik barang dia. So sem ni kitorang decide nak pergi Kuantan time deepavali memandangkan mak aku pun free and aku pun baru je start semester break. Ape lagi let's go lah!

Kitorang pergi Kuantan mase 22/10, tapi just amik barang dia jelah. Dia nya tak ikut balik sebab belum start lagi final. So tinggalkan baju sikitlah. After final dia baliklah naik bas. Hehe. Kalini for the first time jalan jauh then berdua je then ikut jalan yang kitorang tak pernah lalu. Tawakal jelah. Nak pergi Pahang takde highway weh. Kitorang decide ikut Mersing. Lepas Subuh dah gerak. Gilir gilir bawak kereta dengan mak aku. Dengan takde map nya hahahah ikut signboard jelah. Sesat kau 2x. Masetu terlajak kat pekan mersing, lepastu kebetulan nak pergi toilet. So turunlah. Tempat yg kitorang sesat pun aku tak tahu kat mane, tengok macam ramai bawak beg beg mcm nak pergi mandi, bila tanya pakcik yg jage toilet tu dia ckp ni kat tioman hahahahahah seriouslah??? Tapi pulaunya kat belakang lah tak pergi pun. Aku pun macam oh ni tioman, ok nanti boleh pergi eceh. Lepastu sesat kat Rompin. Lol.

Dah 5 jam lebih perjalanan, at last sampai jugak Kuantan dengan takde map. Hahahah then sesat lagi adoy cari signboard polisas tak jumpe jumpe. Dahlah tak tahu nak tidur mana! Lepastu kitorang singgah kat satu kedai makan ni tanya orang kedai tu nak pergi polisas. Dia pun terus lukis kan map utk kitorang! And kebetulan kedai dia tu depan Hotel Seri Malaysia. Tapi masetu tak fikir pape lagi. Sebab aku nak cari budget hotel je kalau boleh.

Ok dah sampai Polisas, amik adik aku terus chau pergi bandar cari makan. Adik aku bawak pergi ECM, makan kat food court dlm tu. Lebih kurang macam DapurKita CS kena pakai kad. Makanan bolehlah. Lepas makan ingat nak jalan, tapi aku dah penat takde mood nak cuci mata. Nak rest. Lepastu keluar ECM cari budget hotel kat bandar, tapi tak jumpa! Jumpa hotel hotel je. Ade yang macam menyeramkan hahaha dahlah adik aku pun tak expert sangat jalan kat sana. Adoi budak ni hahahah. Lepastu dengan kata sepakat, decide tidur kat seri malaysia je hahahah, masalahnya tak ingat jalan. Map tu sampai Polisas je. Ni dah jalan2 kat Kuantan mane ingat hahahah. Tp Alhamdulillah lah sampai jugak. Check in then terus tidur! Ok sambung next entry!