KERJA KE AKU?

Assalamualaikum semua. 

Okay sekarang dah masuk Jun kan? That's means aku dah kerja yay...Aku kerja jual brooch and tempat aku kerja tak boleh bagitahu hee sorry tapi dekat je dengan rumah aku. Kalini kerja first day macam biasa sakit kaki sakit kepala hah biasalah tu kan first day, baru try nak adapt surrounding kerja tu macam mana. First day aku went well cuma aku tak banyak bercakap hahaha tapi aku banyak bertanya wah aku hahaha. Workers lain malay jugak tapi semua buat kerja memasing lah so tak banyak berbual pun. Lagipun aku pun taknak lah dicop sebagai kepoh dah lah baru masuk kan. Lagipun taktahu nak berbual ape sabab diorang semua hakak hakak.


Harini aku masuk kerja pukul 2 setelah 3 hari aku cuti weeee. Aku cuti sebab hantar barang adik aku kat Pahang. Ala ala short getaway gituw after 1 week kerja. Peh baru 1 week kot ko dah reward diri lulz. Hilang jugaklah sakit kaki aku ni haa. Weh hari hari tumit aku sakit tau and balik memalam mesti mintak mak tolong urutkan sampai one day tu aku pergi buat foot massage hahahah nampak tak sakit tu camane? Jadi pm pun tak sampai pergi buat massage tau. Biasalah kan dugaan kerja, makin banyak cabaran. Kadang kadang terfikir jugak patutlah orang yg dah kerja ckp time belajar lagi best dari kerja. Indeed! I agreed with that. Tapi aku fikir nak cari duit poket sendiri kenalah kerja kan lagipun cuti lama. Kan sekarang banyak kena guna duit takkan nak harap duit parents je, kita kan dah besar. Ewah. 


Kali ni aku kerja time time orang puasa and raya. Memula terfikir jugak betul ke kau sanggup nak kerja time puasa ni? Sebab kedai ni quite popular so ramai orang keluar masuk sampai tak dan duduk sbb kena serve customers. Tapi bila fikir balik, habis takkan kau nak cari kerja lain kot? Takpelah yang penting cari pengalaman tu hah. At least you've learnt something when you working. Sekarang ni kau baru sampai fasa kerja kedai biasa biasa tau belum office lagi tu. Aku actually quite suka jugak kerja aku ni tapi kadang kadang aku macam tak suka kadang kadang suka balik kadang kadang tak. Hahahah maybe sebab stress? Yelah sakit kaki lagi, kena datang awal lagi, tidur lambat lagi lepastu asyik makan je weh hahaha sbb stress kan. 


Kedai ni ada jual emas korea and silver 925 jugak and kau bayangkan diorang takde pun bagitau aku silver ni macam mana ke, akan pudar ke, boleh kena air tak, ni batu ape, emas ni gatal gatal tak, boleh celup tak, boleh cuci tak, berapa lama tahan? Fuhhh fuhh fuhh makin bertambah stress aku bila customer tanya macam macam while kau sendiri zero knowledge pasal bende bende tu and I was never amik port part part cincin or rantai emas ke silver ke whatever lah before this. Makanya, kau kenalah rajin bertanya dengan yg expert every time customer tanya. Sampai memalam aku search google tau batu sapphire, topaz, ruby, crystal, swarovski tu macam mana sampai buat note weh hahahahah nasib aku dah biasa tak kena suap time belajar dulu. So, kena self learning lah jawabnya. Takpe at least dapat belajar benda baru yay!


Aku camna ek nak cakap bosan taklah bosan tapi kalau orang tengok aku mmg nampak macam bosan je kerja aku ni hahaha sbb hari hari hari hari kau kena buat kerja yg sama which is topup brooch. Hah lagi satu at first aku rasa macam mana nak ingat semua brooch ni woi, harga berapa semua sebab banyak woo! Kadang kadang customer letak salah tempat so kau kena cari mana tempat dia balik. Tapi dah hari hari kau topup mmg lelama kau tau pun :') Bak kata orang ape? Alah bisa tegal biasa amboi hahaha.


Gaji dia entahlah ok kot...yelah aku belum dapat first gaji lagi kan lek ah hahaha...tp wishlist aku dah macam macam ni oi hahaha. Aku gaji ikut jam maybe time 2 weeks before raya ada OT...It's ok I can do it!!! Yeahh hahaha. Lagi apa aku nak cerita? Ok next week dah start puasa!!! Harap harap aku kuat nak tempuhi semua ni. Biasalah lumrah kerja diknon, tak semua tu senang kan? Janji gaji masyuk ~ Nak fulfill wishlist kau tu kena lah work more harder kan! Jiayo jiayo sha :DD


Okay sampai sini je kot rasanya, tunggu jelah next update aku yang entah bile tu hahaha dah kerja kan so busy sikit...takde masa dah nak bukak laptop main games semua, baca buku pun dah tak tau! Aku time kerja tak on phone pun except time rehat je. Internet memang taklah kan membaziaq ! hahaha kat rumah je baru active hehe. Okay dah aku nak mandi and nak cuci toilet aku yg dah lama tak dicuci since kerja. Sadis. And nak kemas bilik sikit yg tak rupa bilik dah ni hahahah teruk no tak rupa bilik. K masih rupa bilik. K bai. Salam :DD



Batu sapphire tu mmg colour biru. K

ps: Masih belajar pasal gemstone and its colour. Interesting kot!